lördag 19 december 2009

Julfeeling


Nu så är det snart dags igen! Har till min förtjusning dykt upp små tygtomtar man kan tugga på och tortera om de smyger runt i mörka vråna. Där bor faktiskt dammråttorna och de ska inte behöva slåss med några små fjantar som tomtar runt. Annars dök ett tidigare okänt fenomen upp: vid kallare än -9c får jag astma. Ska det vara så? Eller avtar den med tillvänjning kanske? Det låter inte så himla bra. Väsigt och däremellan som om jag ska kräkas. Men det kanske bara är ovanligt rastypiskt av mig..

4 kommentarer:

Anonym sa...

eller en släng av kennelhosta?
de hade ja i höstas även fast jag är vaccinerad mot de.
hostat vitt slem? mitt gick över efter några dagar, hoppas du mår bra snart! kram betsy

Lule sa...

Hmm - kan det vara det? Klara Betsy kyla utan problem?

Anonym sa...

hm hon är sådär förtjust kan jag säga.. vill in direkt efter kissen.. försökte m bus på ängen igår i 3dm snö, efter 5 min flög hon upp i famnen på mig.. o satt o darra till vi kom in, som en liten chihuahua..haha. hostar han fortfarande?

Lule sa...

Ah - det är bättre i dag men vi har varit inne mer än vi brukar också - bara korta pauser för att tömma tanken. Jag lyfter på mina små tassar och står liksom på en taget - nästan som en dans. Vill helst inta alls sätta ner dom. Brrr va kallt! Jag tror kanske inte att det är kennelhosta men vem vet. Du är ju så mycket mer än en chihuahua - typ mops med tillägget bauwooaw ;)