söndag 17 januari 2010

Smicker!

I dag fick jag så fina komplimanger på skogspromenaden. En kvinna med en stor hund ropar - Jag måste bara fråga - är det där en mops? Ja, svarade matte, det är det. Men oj va fin han är! Ser så frisk och sund ut och så blank i pälsen (hon skulle bara veta tänkte jag). Matte rabblade pliktskylldigast upp alla mina tillkortakommanden. Det hjälpte inte - hon framhärdade och gick på om min figur och min spänst och rörlighet och utropade igen, att oj va fin jag va. Hon va en brukshundstjej med jacka som var full med märken för hundfoder. Hon hade en ras som påminde om schäfer men va en Multi eller Molti eller nåt ditåt. Nåväl, jag kände mig som en filmstjärna på vägen hem. Jag ska leva på den känslan att par dagar nu. Inga poäng i ringen men ändå ;)

Inga kommentarer: