fredag 1 januari 2010

Förjäkla vackert



men förjäkla kallt! Den här gleshåriga pälsen gör inte mycket till för att hålla Kung Bore stången. Mjuksnö ja tack, skaren nix. Funderar på olika utstyrslar som kunde passa. En slängkappa i sammet som Dracula vore fint eller en hederlig norsk olle kanske. Passar min mjukmacho attityd. En garderob för dagsformen. Har inte alla mopsar det? Jag ser de där små friåkarna på stan, de både åker väska dagen lång och är lika välklädda som sina mattar. Sitter och väser åt en på tunnelbananen. Nå med tanke på mina madamers smak så får jag väl hållas med något noppigt från loppisen. Kanske blir hemsytt och hemvävt det sista uffet. Jag drömmer vaket om Paris boulevarder som säkert har prêt-a-porter även till sina fyrbenta.

Gott nytt och önskan om ett fint 2010!

Inga kommentarer: