måndag 4 januari 2010

Inledningen på det nya året

Inledningen på det nya året har som sagt varit framförallt vit och kall. Jag har tagit långa promenader på isen i helgen och känt mig nästan som en varg. Häromdagen drog dom upp tempot genom att sätta skriskor på fötterna - kul:) Jag tål kylan rätt bra om jag håller igång dom små benen. Någon tjusig beklädnad har jag alltså ännu inte kommit över och det nya varglika jag känner inte att det skulle kännas bra. Jag skällde ut alla skriskoåkare vi mötte till mattes förtret men när hon kallade in och sa åt mig och hålla mun så lydde jag faktiskt. Undantaget var när ett gäng killar satt och pimplade. Det luktade så gott om dom. Så gott att jag till och med var tvungen att lägga en drill av markerande art på en av deras påsar. Då höll matte på att dö - gud va skämigt. "Bra pli du har på jycken" var repliken på det...

PS: Jag kan tilläga att jag är väldigt fyrverkeri- och smälltålig om nu nån undrat

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej lule! vi tog de säkra före de osäkra o flydde stan för nyår!men dom smällar som gått i efterhand har ja knappt märkt! vi mopsar verkar inte vara så känsliga för sånt..ligger dock helst inne o myser på sofflocket.. men matte tvingar ut mig på kortare svängar, för hon tycker ja har lagt på mig en del av all kyckling ja äter.har även fått ny smak på fodret, kyckling så vi får se om de blir nån ihållande framsteg med de.. kram/betsy

Lule sa...

Hej Betsy!

Vi är samma skrot och korn du och jag. Bra att du äter ordentligt det blir att nåt att bita i ;)

Va fint att du är hemma igen.

A lots of love <3

,Lule