tisdag 24 november 2009

Årets största pepparkakshus


stod där i centralhallen när vi passerade. Väldigt trångt och massa folk. Matte ville slicka på polkagrisen men jag sa faktiskt nej. Så vi tog en bild i stället. Efter 30 sek kom tre pers och ville prata om mig. Jag är som en kändis, Carola allra minst, det ska fotas och babblas och mitt illrosa hasband gör folk märkbart förvirrade kring min könsidentitet. Intressant fenomen det där med färg. Innan rosa halsbandet var jag bara en ful, härlig mops. Nu är jag en han- eller honmops. I vilket fall sprider jag glädje i novembermörkret när jag viftar på kringlan och uffar på kufar och andra hundar. Drar fram mellan 5-15 leende hos trötta medresenärer varenda dag! Det kan Carola bara drömma om..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är helt avis på ditt rosa halsband. Vill också ha men den där sorten matte har finns bara i "bruks- eller vallningsfärger" eller vad det nu är matte säger. Ha det clownis hälsar Bark.
PS. Jag har säkert dubbelt så långa ben som du nu. Bara så att du vet. Vi kan mäta nästa gång vi ses. Längden spelar roll.

Anonym sa...

Om du varit en snäll hund kan du ju alltid önska ett av Tomten! Vem kan vi muta som intygar att du varit snäll? Matte din får vi munkavla..

Blackis x x x