tisdag 27 oktober 2009

Sivan och jag


Min bästa kompis Sivan. Parson Jack Russel, drygt 1år. Hon har längre och vassare nos än jag men saknar min pansarvagns tyngd. Hon har lärt mig alla otyg jag kan. Tillsammans håller vi ställningarna i lokalen. Vi är gårdens tuffingar. Skrämmer slag på grannbarn, grannpudlar och hälsar coolt på gårdens katter. Pinkar metodiskt in reviret. Skäller ut gäster. Sivan har små matgömmor här och där. Hon är bra på att gräva. Vi har också en film, om ni inte visste det, uppkallad efter oss "Svart hund, vit hund".

1 kommentar:

Anonym sa...

Hon ser himla kul ut din polare. Rätta glimten i ögat! Önskar jag kunde vara med, min matte har dragit igång någon slags kampanj. Jag vet inte vad den går ut på ännu. Hon pratar om att "ta tag i vissa saker" men hon har ju snackat förr...
Ha en kul halloween - skräm slag på alla gäster i huset hälsar Bark