måndag 19 oktober 2009

Kissrutiner!

Ja då var den över igen - gick lika snabbt som vanligt.

Jag talar om helgen - dom dagar när "mattorna" är lediga och ska ta om varandra, mig, alla andra i familjen och mer därtill. Allt det där lilla extra ska liksom till då - det man inte hinner när det ska jobbas från morgon till kväll. Den fantastiska skogsturen med den stora svampskörden och den utsökta matsäcken i ryggsäcken därtill. Städningen, bostadsrättsföreningsmötet, den extra goda middagen. Lite gott vin, en bra film, skönt umgänge å så laga den där trasiga packningen, ringa till mamma och gräva i landet.

Det är en jäkla prestation kort och gott och de verkar bli utmattade bara av att tänka på det hela. Så det blev mycket stanna i sängen kort och gott - hann nästan kissa på mig innan jag fick komma ut och nu så är det alltså redan över. Jag inser att de i sitt utmattade tillstånd har missat söndagens kloklippning. Inte så illa ;)

Lika bra med måndag igen med lite mer rutiner som stöttar upp - kissrutiner!

Fridens, Lule

1 kommentar:

Anonym sa...

Du ska vara glad att ni inte har småbarn. Ibland lämnade min matte kissrutinerna helt fram till lunch nästan. Andra gånger gillade hon att lämpa ut mig i djupsnön bak på gården för att jag - klok som jag är- skulle gå bort och bajsa vid komposten. Jag gjorde som hon sa, var rädd att hon helt skulle dra in på allt det roliga annars. Tack å lov är den tiden över. Numera går hon ut en rejäl sväng på morgonen innan hon drar ur jacket och fortsätter sova fram till vår lunchprommis. Jag har Bark att tacka för det är senaste. Han har hunnit gräva tre hål i väggen när hon inte lytt våra order.
Ha det gott hälsar Aikki