torsdag 18 juni 2009

Familjebyte

Jag har roat mig kungligt i dag! Fintade bort matte på Skurholmsberget under en promenad. Det var svårt men jag lyckades. Berget är ju inte stort och de var snabba tvåbeningarna på att rekrytera sökhundar och en hel armé av lockande folk i kvarteren. Jag fintade som sagt och satte sedan fart till dagis och flirtade med kvinna på cykel. Att parkera min mjuka bakdel på en männsikas fötter och ge hundögonen fungerar nästan alltid. Det är allergiker och hundrädda som är undantaget. Och möjligtvis de som tycker att jag luktar illa... Vet tvåbeningar hur de själva luktar? (Som grisar kan jag upplysa och deras doft brukar undgå få). Nåväl, kvinnan på cykeln tog mig vidare till glad barnfamilj. Där var det hallabaloo tills jag somnade gott på någons mage och vips stod matte trött i dörren. Hon verkar behöva sova en stund på någons mage hon också.
Glad midsommar!

1 kommentar:

Anonym sa...

Men din lilla vilde!

Du har stor tillit i alla fall - det är kanske bra till viss del men farligt också...

/ "En matte som längtar efter dig och Jo"

Ps; Du använder väl schampot som du ska...