lördag 27 juni 2009

Byte igen

Sista hela dagen i Luleå. Har varit två fina veckor med äventyr och nya kompisar. Min nya kompis på Långgatan finnspetsen. Och Bark förstås. Han blir nog minst 2m lång så stora tassar som han har. Gott om mys. I går charmade jag en mycket hundrädd släkting. Sov räv och höll mig i skinnet. Då vågade hon klappa mig lite bakom örat. Tänk att även jag har en skräckinjagande approach! Blir lite spak av de senaste dagarnas hetta och av att få Surgubben Aiki att förstå att han faktiskt klampar in på mina domäner. Det mesta får han göra och lära mig, men han får inte ta mina mysplatser nära tvåbeningarna och spärra vägen till min sovplats resväskan. Då blir jag ARG! Han är svartsjuk också, surfarbrorn. Det är bara han som ska klappas hela tiden annars lyfter han på läppen och skräms med gaddarna. Men då blir matte Arg.

Hur som helst har jag en massa hem här. Många tvåbeningar som bryr sig och gott om stigar att skvätta in.

1 kommentar:

mopsgnget på Mörön sa...

Hejdå Lule
Det var jättekul att träffa dig även om det bara var en snabbis-
men du kommer väl tillbaka- snart-
eller så kommer vi ill storstan och kollar in dina "pinkställen"
håll koll på allt
uffar vi alla