tisdag 19 maj 2009

Tvåbeningarna äter frukost på Balkongen



Hmm... Om jag lägger huvudet så här fint på sned så kanske jag får smaka. Jag har förstått att Lisa - " Occational dagmatte" pga av alfamattes gipsade ben - inte tillhör den benhårda sorten. Hon har gett mig vissa idéer om att detta kan funka, men nej det funkar aldrig - dom gör inga avsteg vid sittande bord.

Nu ska dom i väg på äventyr ett par dagar utan mig. Det blir min "extended family" - Sebastian och Matilda som tar över mitt väl och ve. Vi får se hur dom håller på disciplinen. Sätter vist hopp till att lyckas bättre där.

En liten nyhetsrapportering i min mopsvardag;

På mopsen Hugos blogg (länken ligger här på sidan) publicerades i dag en bild på mig som väldigt liten valp (ursöt så klart). Texten hävdar att bilden föreställer en nyinflyttad grannvalp i Hugos hus. Mycket förvirrande historia. Är jag verkligen jag - en norrbottnisk mops på villovägar i södra förorten - eller har bytt kön (är den enda kulan jag har på väg ut ur mitt liv?) och blivit en granne till Hugo i innerstaden ? Nyp mig så jag vet att jag finns här...

2 kommentarer:

elin sa...

jag har en liten mops som är född 22sept 2008 :)

Lule sa...

Hej Elin!

Vad kul, trevligt, härligt!
Tycker du dig se liknande åldersrelaterade beeteenden på din lilla?
Blir sjukt nyfiken på färg och kennel och plats? Har du någon liten blid? Hör av dig om du vill dela med dig av öden och äventyr.