söndag 4 januari 2009

En lugn söndag


"Soffposer"


Fortsatt lugn och ro här hemma och jag har vilat lite extra efter sista valpsprutan - mest hängt i soffan. Delar av flocken, Emil och Samuel, är i Jämtland och åker skidor ett par dagar. I dag hade vi dock lite gäster här. Dom åkte skridskor en stund på sjön härute när jag sov. Några av dom hade släpat med sig en pytteliten människa - Alva - som konkurrerade hårt om uppmärksamheten med mig. Hm - vet inte riktigt vad jag ska säga om det men hennes mamma som tydligen hade fått för sig att mopsar är fula tyckte att jag var supersöt - alltid något. Jag kan sitt och ligg nu men det är knepigt med inkallningen när vi tränar ute eftersom det är så kallt att jag direkt vill tillbaka in. Jag har fått klorna klippta i dag och dessutom en liten tandgnuggning med någon tandkräm som smakade lever - mums! I helgen har jag börjat tugga på allt möjligt. Bord, stolar, väskor, pjäxor och handdukar- vad jag kommer över helt enkelt. Mumsorna försöker avleda med annat men mig lurar man inte så lätt. Nu är det natt här snart och ute sjunger isen på Drevviken...



Dom har lagt en godis under ett litet glas - hur ska man fä ut den?



Här är det handduk jag tuggar


3 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk att du under samma dag kan se både smärt å knubbig ut beroende på pose. Hur som du är en pudding!

- En mumsa

Anonym sa...

- vilka ögon, vilken blick...!
han är bara för härlig...
Beata har varit i Bensbyn med Lorden & mamma Mumsan några dar- och tydligen haft det sååååååååå bra
synes & höres
Annalena

Hanna sa...

JAG DÖR! Han är så sjukt söt! Tack för i lördags, det var jätteroligt att jobba med dig!
/Hanna