söndag 7 mars 2010

Mums medicin

Matte har nu kört en provmånad med smaskiga grejer i sin jackfika så fort vi ger oss ut i kollektivtrafiken för att få mina ohejdade slickningar att glömmas bort. Brytas. Förväntansfullt krafsar jag på gömmorna så snart vi trängt oss in bland alla andra. Jag slafsar vilt på nästan allt som bjuds ur fickan. Dock skrynklar hon dystert sin panna och muttrar om mani ändå. Förstår inte hur hon menar. Jag är ju ett rovdjur. Kanske var jag en hyena i mitt tidigare liv. I alla fall röstar jag för att medicineringen ska fortsätta. Den funkar ju sååååå eh, bra..

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad sa du att du gjorde för att få allt det där goda? Jag har försökt bita lite här och där i olika grejer för att få matte att fatta att jag också behöver medicin, men nä, jag bara åker ut till sura marja-liisa i hundgården. Ser smaskigt ut hälsar Bark