måndag 1 februari 2010

Kärlek till Sol





Jag älskar Sollan. Hon är den omtänksammaste. Tar med inte bara vaniljbullar utan också filt till mig. Det skulle sportas i går igen. Jag tror jag får knappt godkänt i just gymnastik. Hoppar tålmodigt som en hare efter de andra när de skidar, men fryser snorren, tassen eller annan valfri del av mig så snart jag bromsar in. Det är ett nöje att skälla på pimplare, crossar, skotrar och andra typer. Men långa turer som går i vida cirklar och rastar tvåbeningarna på isen, nja. Efter fikat gjorde jag mina största hundögon och telepaterade att detta är djurplågeri. Funkade! Fick åka ryggsäck i stället bland liggunderlagen. Mycket nöjd.

4 kommentarer:

Anonym sa...

åh de är så där man ska ha de, lule!
betsy

Unknown sa...

Dagens ömmaste kärleksbild.

Lule sa...

Ja de e inte så dumt Betsy. Vi som är hyfsat små har ju större chans till sånt här komfortabelt åkande :)

Lule sa...

Ja det är riktig kärlek Hanna :)