tisdag 22 september 2009

.. och svaret

på denna when will it end är förhoppningsvis den 6 november! För då är det återbesökstid och idag firar jag min första konstaterade dag utan sexbenta parasiter i mina hårsäckar. Jihhoo! Matte mumlar att allt har sin förklaring. Jag tror hon syftar på min pånyttfödda lust att hitta på jävulskap. Nya idéer kommer till mig som snilleblixtar. Fast hon ser onekligen nöjd ut trots allt. Nästa gång blir det vaccination. Och blodprov - jag ska nu bli en hundsiffra i demodexstatistiken. Min genetiska kod kartläggs nogsamt. Jag kan inte läsa kartor men jag kan en massa annat viktigt. Utmattad efter alla hårdhänta skrapningar ska jag nu lägga mitt sammetslena huvud på kontorskudden och blunda lilla ögat en stund.

3 kommentarer:

Hanna sa...

Go Lule!

Anonym sa...

Ben eller gen - de e frågan ;)

Beata mops sa...

- så skönt att det verkar finnas ett slut på skrap & klet.
Mig är det en smula synd om just nu- jag är sååååååå förkyld- och väldigt "svag" ;-)
kramar
syster Beata