måndag 7 september 2009

Fivis

En skön helg. Vi skulle bygga bastu men det blev ändrade planer ute på Fiversätra. Just när matte trodde jag gett mig med skällandet så började jag om. Det finns ju så mycket att skälla på. Nej, sa Kimmo. Han hostar. Det där kan man inte kalla skall. Host, host. Jag nosade på lingonen och fick dofta på Sols svartvinbärs snarre. Somnade glad framför brasa på en sammetskudde. Väckte alla på morgonen. Jag trodde mopsar skulle vara morgontrötta, sa matte omuntert. Hon är så innan morgonkaffet. Ja jag är i alla fall kvällstrött och har ett strålande morgonhumör. Mötte en svart som jag i Dalarö. Distingerad herre. Han ville inte leka fast jag uffade allt jag orkade och visade mig från min bästa sida.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hör du lilla uffis, du borde komma hit och leka lite med Bark Borkason tycker han.