söndag 1 februari 2009

Lägesrapport




En möjlig karriärväg skulle absolut vara hårstylist.


Jo men det är väl lite ont i bland. Det är ingen vidare markkontakt på sistone. å andra sidan bjuder det oväntade fågelperspektivet på vyer jag aldrig tidigare skådat. Som ångan från en god espresso eller bara den underskattade mänskliga diskbänksrealismen. Utevisiterna sker med en mkt oglamorös avfallspåse runt min arma tass. Jag har lärt mig ligga på rygg och döda lejonet(min sovnalle) ur mitt partärläge. Jag är grym tar honom varje gång - förutom när han piper till (en knapp på magen) det är otäckt. I hallen tvingar de mig att hållas i en liten liten ruta där jag har span på hall&kök men inte mycket mer. Struttvång är det i rutan. Jag piper och skäller, nåja, järnet men de låter mig stå där och lida en stund då och då.

1 kommentar:

Katarina sa...

Hej, Lule!
Tipsa dina människor om att de kan köpa dig en mjuk halskrage på Bagarmossens djursjukhus. Tratt är läskigt, men med halskrage kunde jag efter lite övning leta och äta godis (himmelskt goda kex från Himmelska Hundar) från golvet = en av mina favoritlekar.
Du är en jätte-fin kille och en aktiv liten mops. Tipsa därför dina människor om bra kurser. Jag är mini-tax, 3 år, och har just börjat på min 11:e kurs, fortsättningskurs i agility, som jag är en hejare på.
Jag älskar kurser, eftersom jag får massor med korv som belöning.
Hälsningar från Cleo-tax