torsdag 5 februari 2009

Bandagebyte


I går var vi på bandagebyte. 1/3 av rehabtiden genomliden. Väntrummet är en trevlig plats som alltid gör mig på gott humör. Stora hundar som jag försöker speeddejta efter bästa förmåga. Själva proceduren sedan var dock jobbig. Ont, jag kunde inte sitta still och blev nerdrogad. Fick massage på öm tass och ett nytt otympligt bandage. Min veka matte blev kallsvettig och blek ville också ha droger. Hon fick en ny tid i kalendern i stället. Nästa vecka träffar vi en ortoped.

Här kommer en inlägg som en av mina klantiga människor råkade ta bort i bara farten - ett brev till mig! Men det fanns kvar på mailen :) Jag lägger det här nu i stället. Du, Cleo, dom har redan bokat min första kurs faktiskt. På hundens hus. Just nu ska dom försöka få mig att vara stilla så mycket som möjligt - inte en lätt sak vill jag lova...

Hej, Lule!
Tipsa dina människor om att de kan köpa dig en mjuk halskrage på Bagarmossens djursjukhus. Tratt är läskigt, men med halskrage kunde jag efter lite övning leta och äta godis (himmelskt goda kex från Himmelska Hundar) från golvet = en av mina favoritlekar.
Du är en jätte-fin kille och en aktiv liten mops. Tipsa därför dina människor om bra kurser. Jag är mini-tax, 3 år, och har just börjat på min 11:e kurs, fortsättningskurs i agility, som jag är en hejare på.
Jag älskar kurser, eftersom jag får massor med korv som belöning.
Hälsningar från Cleo-tax

1 kommentar:

Anonym sa...

Men hoppas du blir bra snart i ditt lilla ben.
Du har ju en massa jobb att sköta