tisdag 11 augusti 2009

Regn och kärlek...

Det regnar ute och jag blir blöt om tassarna. Det är dock skönt att få en liten paus från värmen men jag tycker att vatten är otäckt och inte fyller någon vidare funktion utanför munnen. Möjligen i nödlägen som svalkande effekt på kroppen.

Helgen har varit lugn. Mycket promenerande och mindre mat än hos Malva - ni vet dietsnacket... Jag börjar hitta formen igen säger dom.

Malva har gråtit floder efter det att mattorna kom och hämtade mig efter Portugalresan. Jag har längtat efter henne också. Häromdan smet jag i väg och hittade vägen hem till henne alldeles själv. Jag ställde mig utanför dörren och stirrade intensivt med mina korpgluggar på dörren - och gissa vad - hon kom och öppnade!!! Det blev ett kärt återseende :). Allt medan Matte A sprang runt och letade som en galning...

Malva lånade mig en natt också för att längtet var så stort och sängen så tom och kall. Jag har verkligen fått en ny tvåbening att räkna med - det är real love... <3

Inga kommentarer: